Terug naar website
Je bevindt je momenteel in de helpsectie van onze software, met antwoorden op veelgestelde vragen, handleidingen en hulp bij problemen. Voor volledige toegang tot onze nieuwe website, inclusief al onze producten en diensten, kun je hier klikken om naar de hoofdpagina te gaan.

Outlook-sjabloon

In een Outlook-sjabloon wordt een tekst met opmaak vastgelegd die naderhand opnieuw kan worden gebruikt in een e-mailbericht. Een sjabloon wordt opgeslagen in een bestand met extensie .oft. 

Een Outlook-sjabloon wordt aangemaakt door binnen Outlook een nieuw e-mailbericht aan te maken, dit naar eigen inzicht op te maken en in te delen en tenslotte het bericht op te slaan (Bestand > Opslaan als) als Outlook-sjabloon. Schakel hiertoe de instelling "Microsoft Word gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten" uit. U vindt deze instelling onder 'Extra > Opties…', op de pagina 'E-mailindeling'.

Een bestaand Outlook-sjabloon wordt bewerkt door het bestand te openen in Outlook, de gewenste veranderingen aan te brengen en de tekst op te slaan als Outlook-sjabloon.

Binnen Order-Direct kunt u voor iedere computer een apart Outlook-sjaboon selecteren voor gebruik bij het aanmaken van een nieuw e-mailbericht. Geef het bestand op in computerinstellingen.

In printeractiviteiten kunt u per printeractiviteit aangeven of het sjabloon bij die activiteit moet worden gebruikt.

Standaard wordt de tekst van de e-mail boven de inhoud van het sjabloon geplaatst. Wanneer u in het sjabloon de indicator #MESSAGE# opneemt, dan wordt de tekst van de e-mail op die positie ingevoegd.