Terug naar website
Je bevindt je momenteel in de helpsectie van onze software, met antwoorden op veelgestelde vragen, handleidingen en hulp bij problemen. Voor volledige toegang tot onze nieuwe website, inclusief al onze producten en diensten, kun je hier klikken om naar de hoofdpagina te gaan.

Werkbon app

App waarmee u online reparatiebonnen kunt bekijken, aanmaken en bewerken in een Internetbrowser of op een tablet of smartphone.

In medewerkers geeft u aan welke medewerkers toegang hebben tot de Werkbon app. Het maximale aantal gebruikers van deze app is vastgelegd in de licentie.

In app-instellingen stelt u algemene zaken in voor het gebruik van de Werkbon app.

Reparatiebonnen e-mailen

Bij het e-mailen van een reparatiebon vanuit de Werkbon app wordt een e-mailtekst gebruikt. Deze e-mailteksten worden vastgelegd bij de printeractiviteit Online reparatiebon. Selecteer de te gebruiken e-mailtekst vervolgens per reparatiecategorie in instellingen reparaties.

Zie hier voor de te gebruiken indicatoren in zo'n e-mailtekst.

Het daadwerkelijk versturen van een e-mail gebeurt vanuit de Windowsversie van Order-Direct op één van de werkstations. In computerinstellingen geeft u aan dat een computer dienst doet als 'API-spooler' voor ondermeer het versturen van e-mails.

Foto's maken

Gebruikt u de Werkbon app op een tablet of smartphone met een camera, dan kunt u vanuit de app foto's maken en deze meteen als bijlage vastleggen bij de werkbon.

Leg hiertoe in instellingen reparaties twee maskers vast, één voor de map en de ander voor de bestandsnaam van een foto. Zorg dat de map bereikbaar is voor de API aangezien de API de bestanden aanmaakt voor de foto's die vanuit de Werkbon app worden gestuurd.

In medewerkers geeft u per medewerker aan in welke kwaliteit de foto's worden gemaakt en of de foto's ook op het apparaat zelf moeten worden bewaard.