Een in Microsoft Outlook aangemaakte categorie die kan worden toegewezen aan e-mailberichten in Outlook.
In Order-Direct wordt de lijst van deze categorieën vastgelegd in programma-instellingen. Ze kunnen dan worden gekoppeld aan e-mailberichten die zijn opgehaald uit Outlook en worden getoond op de pagina 'E-mails' in verschillende programma-onderdelen waaronder relatie bekijken en overzicht E-mails.
In deze onderdelen wijzigt u de categorie van een e-mail door er met de rechtermuistoets op te klikken en de gewenste categorie te selecteren. De categoriewijziging wordt ook doorgevoerd in Outlook.
Per computer kunt u instellen welke categorie standaard aan een e-mailbericht moet worden gekoppeld wanneer dit e-mailbericht wordt geïndexeerd door Order-Direct en toegewezen aan een relatie. U kunt deze standaard categorie ook vastleggen per relatie in relatie bewerken.
In gebruikerinstellingen selecteert u per gebruiker diens toegestane categorieën; de gebruiker ziet dan alleen e-mailberichten in de geselecteerde categorieën.
Aan iedere categorie kan ook een medewerker worden gekoppeld. Zo geeft u met de categorie bij een e-mailbericht aan bij welke medewerker(s) dit bericht hoort.