App waarmee uw relaties hun eigen bonnen en andere gegevens kunnen bekijken in een Internetbrowser of op een tablet of smartphone. Zij kunnen in de app ook prijsaanvragen en klantbestellingen aanmaken.
In app-instellingen stelt u algemene zaken in voor het gebruik van de Portal app.
In relatie bewerken geeft u aan of een relatie toegang heeft tot de Portal app. Hier wordt ook aangegeven of de relatie alleen diens eigen favoriete artikelen mag bestellen.
Vervolgens geeft u op de pagina met contactpersonen in hetzelfde onderdeel voor ieder van de contactpersonen aan wie toegang heeft tot de Portal app, met welk wachtwoord en welke gegevens wel en niet moeten worden getoond.
Naast uw relaties kunnen ook medewerkers de Portal app gebruiken. De medewerkers moeten dan als contactpersonen worden vastgelegd bij de relatie die als 'bedrijf' is geselecteerd in bedrijfsinstellingen.
De naam van de contactpersoon moet exact dezelfde zijn als de naam van de medewerker en bij de medewerker moet een gebruiker zijn geselecteerd.
In medewerkers geeft u voor iedere medewerker aan of deze alleen klanten in zijn of haar eigen regio's in de Portal app mag selecteren.
Bij het e-mailen van een klantbestelling vanuit de Portal app wordt een e-mailtekst gebruikt. E-mailteksten worden vastgelegd bij de printeractiviteit Online klantbestelling. Selecteer de te gebruiken e-mailtekst in app-instellingen.
Zie hier voor de te gebruiken indicatoren in zo'n e-mailtekst.
Het daadwerkelijk versturen van de e-mails gebeurt vanuit de Windowsversie van Order-Direct op één van de werkstations. In computerinstellingen geeft u aan dat een computer dienst doet als 'API-spooler' voor ondermeer het versturen van e-mails.