In dit onderdeel worden een aantal instellingen vastgelegd voor het gebruik van taken.
Het onderdeel wordt geopend vanuit het hoofdmenu. U kunt ook met de muis op de knop van het onderdeel taak in de menubalk klikken terwijl u Ctrl én Alt indrukt.
Sla de gewijzigde instellingen op door op OK te klikken of op F4 te drukken. Het onderdeel wordt dan ook afgesloten.
Verlaat het onderdeel zonder iets op te slaan met Annuleren of Esc.
Taaknummers tonen: geeft aan of het interne nummer van een taak moet worden getoond op het scherm en op de uitvoer naar printer en e-mail. Zo kunt u naar een bepaalde taak verwijzen aan de hand van het nummer.
Verwachte duur: geeft aan of bij een taak een verwachte tijdsduur in uren en minuten kan worden vastgelegd.
Dezelfde relatie op taak, machine en bon: geeft aan of de machine en bon die worden gekoppeld aan een taak van dezelfde relatie moeten zijn als de taak. Schakelt u dit selectievakje uit, dan kunnen aan iedere bon en machine taken van verschillende relaties worden gekoppeld.
E-mailtekst: selecteer hier de e-mailtekst die u standaard wilt gebruiken bij het per e-mail versturen van een nieuwe taak.
Hier worden maximaal 30 taaksoorten vastgelegd om taken in te kunnen delen in verschillende categorieën. Dubbelklik op een regel of druk op F2 om een omschrijving in te voeren. Activeer het selectievakje bij een taaksoort wanneer het een telefoontaak betreft.
Pas de volgorde waarin de taaksoorten moeten worden weergegeven in de diverse onderdelen aan met Omhoog of Omlaag
.
Deze pagina is alleen beschikbaar in de module Planning.
Acties: in de module Planning geeft u hier aan of u acties wilt kunnen aanmaken voor taken.
Standaard actiesoort: selecteer hier de actiesoort die standaard moet worden gebruikt bij nieuwe acties voor taken.