Order-Direct ondersteunt het verkoopproces van uw onderneming met een reeks van opeenvolgende bonsoorten: offertes, orderbevestigingen en verzendbonnen.
Met het offertebeheer worden snel een eenvoudig offertes aangemaakt voor bestaande klanten en nieuwe prospects, met gebruikmaking van vastgelegde condities en prijslijsten. Volg de voortgang van iedere offerte met zelf te bepalen offertestatussen. Het overzicht offertes toont overzichten per periode, klant en status, gegroepeerd op bijvoorbeeld medewerker, artikelgroep, bedrijfssoort en regio. Een offerte wordt met één druk op de knop doorgezet naar een klantbestelling.
Klantbestellingen worden vastgelegd en beheerd met orderbevestigingen. Naast artikelregels worden hierop ook een ordernummer van de klant, afgesproken leverdata, een eventuele aanbetaling en een zelf te bepalen orderstatus vastgelegd. De orderverwerking bepaalt of en wanneer een orderbevestiging deels of volledig kan worden uitgeleverd. Het overzicht orderbevestigingen toont alle orderbevestigingen in een periode, gefilterd op klant, leverstatus en/of orderstatus, en gegroepeerd op onder meer omzetgroep, artikelmerk, bedrijfssoort en regio.
Klantbestellingen worden uitgeleverd met verzendbonnen. De uit te leveren artikelen en hun aantallen worden vermeld op de verzendbon, samen met gegevens als de verzendmethode, vrachtnummer en een afleveradres.
De verkoopfuncties zijn nauw geïntegreerd met de andere onderdelen van het pakket, met name CRM, voorraadbeheer, Uit te leveren bestellingen, Verzending en transport, en facturering.