In dit onderdeel vraagt u overzichten op van taken die gedurende een bepaalde periode moeten worden gestart, voor alle relaties of voor één bepaalde relatie. Deze overzichten kunnen worden afgedrukt en geëxporteerd naar Excel.
Het onderdeel wordt vanuit het hoofdmenu geopend.
U kunt het onderdeel ook opstarten door in de menubalk op de knop bij het onderdeel taak te klikken terwijl u Ctrl indrukt.
Selecteer de gewenste datumsoort bovenin het venster: de datum van aanmaken, uitvoeren, herinneren, uiterlijk voltooien of daadwerkelijke voltooiing. Bij de laatste datumsoort worden alleen voltooide taken opgevraagd.
Selecteer vervolgens de gewenste periode. Is de periodesoort ingesteld op 'jaar', 'maand', '4 weken', 'week' of 'dag', dan vraagt u met Vorige en Volgende
steeds de taken op van de voorafgaande respectievelijk volgende periode.
Na het handmatig wijzigen van de periode klikt u op Vernieuwen of drukt u op F5 om het overzicht bij te werken.
Diverse andere instellingen, waaronder de medewerker die de taken moet uitvoeren, worden opgegeven in het optievenster bij dit onderdeel.
Klik op Opties of druk op F9 om dit venster op te roepen. Zie de helptekst bij dit venster voor een beschrijving van de diverse instellingen.
Klik na het wijzigen van opties in het optievenster op Vernieuwen of druk op F5 om het overzicht bij te werken.
Roep de gewenste relatie op door in één van de invoervelden de sorteernaam of het relatienummer in te vullen.
Druk op de zoektoets F2 om het zoekvenster relaties te openen.
Na het invoeren van een (andere) relatie wordt het overzicht meteen opgevraagd of bijgewerkt.
Klik op het selectievakje 'Alle relaties' om taken te verzamelen bij alle relaties.
Na het activeren van het selectievakje wordt het overzicht automatisch opgevraagd of bijgewerkt.
Met het selectievakje 'Niet voltooid' geeft u aan dat alleen die taken moeten worden verzameld die nog niet voltooid zijn.
Klik na het wijzigen van deze instelling op Vernieuwen of druk op F5 om het overzicht bij te werken.
Met Afdrukken print u de inhoud van de geselecteerde pagina (
taakoverzicht).
Klik op Afdrukvoorbeeld voor een voorbeeld op het scherm.
Met Exporteren naar Excel exporteert u de inhoud van alle pagina's rechtstreeks naar een Excel werkboek.
Houdt Ctrl ingedrukt om alleen de inhoud van de geselecteerde pagina te exporteren.
Verlaat het onderdeel met Esc of Afsluiten .
De gegevens worden getoond in een aantal pagina's. Pas de volgorde waarin de gegevens in iedere tabel getoond worden aan door met de muis op de titel van de gewenste kolom te klikken.
Op deze pagina worden de gegevens van de opgevraagde taken getoond.
Voltooide taken worden weergegeven in grijs.
Onvoltooide taken met prioriteit 'dringend' en onvoltooide taken waarvan de uiterlijke datum en tijd van voltooien is verstreken worden weergegeven in rood.
De prioriteit wordt ook aangegeven met een vlaggetje: rood voor dringend, blauw/paars voor normaal en grijs voor een lage prioriteit.
Telefoontaken worden aangegeven met een telefoontje in de eerste kolom.
Beschikt u over de module Bijlagen, dan toont de kolom daarnaast een paperclip wanneer bij de taak één of meer bijlagen zijn vastgelegd. Deze kolom is alleen zichtbaar wanneer in het overzicht tenminste één taak met bijlagen voorkomt.
Bij het bladeren door het overzicht wordt in het tekstvenster onderin de pagina steeds de bijbehorende taaktekst weergegeven.
Dubbelklik op een tabelregel om de taak te openen.
Hier worden de gegevens van de relaties uit de vorige pagina getoond, samen met de getotaliseerde aantallen taken.
Dubbelklik op een regel om de relatie op te roepen.
Druk op Shift+Ctrl+M om de naam- en adresgegevens van deze relaties over te brengen naar een mailing.
Op deze pagina kunt u een filter gebruiken op één of meer relaties.
Indien u beschikt over de module Machines en onderhoud dan worden hier de machines getoond waarvoor één of meer taken aangemaakt zijn, met bij iedere machine het aantal taken.
Dubbelklik op een regel om de machine op te roepen.
Op deze pagina kunt u een filter gebruiken op één of meer machines.
Op deze pagina worden de bonnen getoond waarvoor taken zijn gemaakt, samen met de aantallen taken.
Dubbelklik op een regel om de bon op te roepen.
Op deze pagina kunt u een filter gebruiken op één of meer bonnen.
Hier worden de aantallen taken getoond getotaliseerd per taaksoort.
Taaksoorten worden vastgelegd in instellingen taken.
Op deze pagina kunt u een filter gebruiken op één of meer taaksoorten.
Op de laatste pagina worden de aantallen taken getotaliseerd weergegeven per onderwerp, status of resultaat, afhankelijk van de instelling in het optievenster.
Op deze pagina kunt u een filter gebruiken op één of meer onderwerpen, statussen of resultaten.